OBECNÍ ZPRAVODAJ a RADNIČNÍ PERIODIKA - Základní principy při tvorbě a rozvíjení kvalitních obecních zpravodajů

event_img
Začátek:29.7.2022
Stav:Lze se přihlásit
Variabilní symbol:2204102
Č. akreditace:AK/I-30/2017
Místo konání:On-line
Lektor:Ing. Jan Škraňka
Cena:2500 Kč
Dotovaná cena pro veřejnou správu a neziskové organizace:2290 Kč

Místo konání

On-line školení,  živý přenos
(náhradní termín za přesunuté školení 26.7.2022 - na náhradní termín přijímáme jěště přihlášky)


účastníci den před seminářem (nejpozději odpoledne do 14:00 hod) obdrží materiál ke kurzu v PDF formátu

JAK BUDE ŠKOLENÍ PROBÍHAT:
- On-line školení proběhne přes aplikaci ZOOM.
- Připojení je velmi jednoduché, den před školením (nejpozději odpoledne do 14:00 hod) vám zašleme návod na připojení a přístupové údaje.

 

 KONTAKTY:

  • kontakt pro ověření přijetí přihlášky na kurz
  • další dotazy ohledně terminu kurzu a fakturace

Zákaznická linka 
pondělí - pátek:  10:00 - 13:00

  • e-mail: kurzy@i-erc.cz
  • telefon:  736 251 253 

 

 

O lektorovi

Ing. Jan Škraňka - marketingový a mediální konzultant, propagátor a aplikátor sociálních sítí, autor úspěšných guerillových a sociálních projektů. Šéfredaktor zpravodaje města Frýdlantu nad Ostravicí ,,FRÝDLANSTKÉ NOVINY". http://www.honzaskranka.cz; http://www.youstoryup.cz

 

Osvojte si hlavní pravidla a principy pro vydávání dobrého radničního periodika.

 

 

 

Co se naučíte

Za jedno dopoledne Vás seznámíme s doporučeným obsahem, strukturou, vhodnou grafickou a komunikační podobou a zákonnými limity při vydávání radničních nebo regionálních zpravodajů. Objektivita a vyváženost obsahu radničních periodik je základem komunikační strategie radnice a na semináři získáte praktické příklady dobré a špatné praxe.

Dozvíte se zákonné limity pro vydávání a obsah radničních periodik, zejména s přihlédnutím k novele tiskového zákona č. 305/2013 Sb., účinné od 1. 11. 2013 a výkladu relevantních právních pojmů, kterými by se mělo řídit vydávání média jako veřejné služby.

 

 

Proč je dobré se zúčastnit

Jak správně vést OBECNÍ ZPRAVODAJ před komunálními volbami?

Jak správně informovat o kandidátech?

Kdo budou lidé, kteří budou po zvolení 4 roky řešit chod obce?

Jestli je v obci před domem uklizený chodník, jak funguje v obci mateřská školka, či domov důchodců, ale další spoustu důležitých věcí pro rozvoj obce.

Jak správně komunikovat s voliči i s médii?

Držte se 3 základních pravidel!

Znalost základů politického marketingu, lokálního PR a příslušných zákonů.

To vše se dozvíte na webináři se zkušeným lektorem, který radí obcím jak nejlépe dělat obecní zpravodaj.  Upozorňuje zejména na nejčastější nešvary, kterým by se měli tvůrci zpravodajů vyhnout a naopak radí, jak zpravodaj zmodernizovat a čím mu dodat větší šmrnc. Kromě toho vedl více než desítku volebních kampaní do senátu, komunálních i krajských voleb a dalších veřejných kampaní.

Oceníte praktický návod a doporučené postupy, které zajistí zvýšení kvality obecních periodik. Seminář je užitečný pro systémové nastavení vydávání periodika, pomocí kterého radnice naplní zákonné povinnosti a předejde nežádoucím rizikům spojeným s provozováním médií veřejné služby. Seznámíte se s konkrétními příklady z praxe a s kodexem dobrého radničního periodika.  

Představíme Vám ideální model fungování redakční práce v obecním zpravodaji.

 

 

Časový harmonogram

On-line seminář, živé vysílání

08.45-09.00  Připojení účastníků.
09.00-14.30  Odborný  program.

 

 

 

Osnova

1.) Obecní zpravodaj a radniční periodika

  • přesná definice a vymezení  - jak je definuje a upravuje česká legislativa v platných zněních právních norem
  • odlišnosti od běžných médií
  • právní normy, které je upravují - upozorníme na povinnosti vydavatele, které mu ukládá zákon a  které plynou zejména ze zákona 128/2000 Sb. O obcích, 89/2012 Občanský zákoník, 106/1999 Sb. O svobodném přístupu k informacím a zákona 46/2000 Sb. Tiskový zákon.
  • role zastupitele, člena městské rady, vedoucího odboru, redakční rady - na jednoduchém schématu vydefinujeme klíčové personální a organizační osoby a celky, včetně jejich pravomoc, povinností a zodpovědností.

2.) Proč vydávat místní periodika

  • zpravodaj coby nástroj místní samosprávy, motivace, cíle a očekávání

3.) Obsah periodika a redakce

  • přehled legislativních možností a omezení,
  • obsahová struktura médií,
  • napojení sociálních sítí,
  • inzerce 
  • jak psát články,
  • kde sbírat podklady a jak zapojit jednotlivé místní entity do redakčního procesu

4.) Vytvoření vlastního média

  •  kroky předcházející vytvoření a distribuci média

5.) Jak a co komunikovat

  • krizová komunikace,
  • zneužívání místního média,
  • zneužívání poměrného prostoru k publikaci příspěvků

6.) Distribuce

  • právní možnosti,
  • produkce distribuce a reklamace za neobdržení výtisků.

 

 

Pro koho je kurz vhodný

Pro šéfredaktory, redaktory, členy redakčních rad a tiskové mluvčí, ale i pro radní, zastupitele, kronikáře, úředníky radnice (zvláště tiskových či kulturních odborů), v menších obcích i pro starosty a vítaní jsou i dopisovatelé obecních zpravodajů z řad občanů. Kurz je určen zástupcům obcí vydávajících obecní zpravodaj i těch, které se teprve chystají zpravodaj nově zřídit.

Kurz je vhodný  také pro pověřené agentury, které v rámci svého pracovního poměru, nebo smluvní činnosti,  jsou zodpovědné  za kvalitu obsahu, dodržení zákonných norem, inzerci a komunikaci s občany právě v souvislosti s městským zpravodajem.

 

 

Přihlásit se

PŘIHLAŠOVACÍ FORMULÁŘ

Informace k přihlašování na semináře:

  • Přihlášky jsou přijímány pouze elektronicky.
  • Po vyplnění a odeslání elektronického přihlašovacího formuláře obdrží účastník e-mailem potvrzující automatickou odpověď o registraci.
  • V případě volby platby převodem, slouží tato automatická odpověď jako podklad pro realizaci úhrady účastnického poplatku. Zálohovou fakturu zasíláme pouze na vyžádání!
  • V případě, že Vám nebyl potvrzující e-mail doručen, prosím kontaktujte nás na tel.č. 725 993 812 nebo e-mailem na kurzy@i-erc.cz a my úspěšné přijetí vaši přihlášky ověříme.
Informace k platbě:
  • Platbu prosím poukazujte na účet č. 2701704253/2010, pod variabilním symbolem objednaného vzdělávacího semináře.
  • Vyúčtovací daňový doklad obdrží účastník v den konání semináře.


Fakturační údaje

Organizace:

Ulice:

Město:

PSČ:

IČO:

DIČ:

Číslo účtu:

Veřejná správa/NGO:
Dotovanou cenu uplatníte kliknutím do tohoto pole:

Kontaktní osoba

Jméno:

Příjmení:

Telefon:

E-mail:

Slevový kód:

Způsob platby:
PřevodemHotově

Poznámka:

Smluvní podmínky:
Souhlasím se smluvními podmínkami

Seznam účastníků

TitulJménoPříjmeníDatum narozeníMísto narozeníFunkceMobil

Zaškrtněte toto pole pro úspěšné odeslání formuláře: